De nieuwste blogs en artikelen

Personeelszaken, wat heb je daar nu aan?
Er was een tijd dat elk bedrijf van een beetje omvang een afdeling personeelszaken had. Dat werd soms ook zo genoemd, maar meestal werd het

Geheimen van het goede gesprek
Medewerkers die met plezier naar hun werk gaan, zijn productiever en minder vaak ziek. Ze tonen meer betrokkenheid en stromen minder snel uit. De nieuwe

Accountabilty is ook leerbaar! #hoedan?
Als je accountability naar het Nederlands vertaalt, dan krijg je verantwoordelijkheid. Als je dat doet met responsibility, krijg je dezelfde uitkomst. Toch hebben deze twee

Longitudinaal onderzoek en waarom is het zo interessant?
Als werkgever doe je elke dag je best om je medewerkers het naar de zin te maken. Tevreden of -nog liever- enthousiaste medewerkers zijn immers

Persoonlijke ontwikkeling is een luxe waar je niet zonder kan?
Persoonlijke ontwikkeling is een luxe waar je niet zonder kan? De wereld om ons heen verandert voortdurend. Het tempo waarin deze veranderingen zich voltrekken, gaat

Personeel tekort: wat kan je nog meer doen?
Personeel tekort, wat je nog meer kan doen Met een krappe arbeidsmarkt is het voor veel bedrijven en organisaties kunst en vliegwerk om voldoende personeel

Motivatie stap voor stap vergroten
Wie op zoek gaat naar de letterlijke betekenis van motivatie, treft tal van omschrijvingen. De drie woorden die je in de omschrijvingen het vaakst tegenkomt,

Werken aan de cultuur in je organisatie
Als je het aan Wikipedia vraagt, laat organisatiecultuur zich definiëren als de verzameling van normen, waarden en gedragsuitingen die gedeeld worden door de leden van de organisatie
Altijd op de hoogte blijven? Meld je dan nu aan voor onze nieuwsbrief!