Maatwerk Online is een online marketingbureau dat gespecialiseerd is in het vormgeven van een uniek online marketingstrategie voor zijn klanten. Ieder strategie is anders en heeft een ander aanpak nodig. Daarom hebben zij specialisten in dienst die gespecialiseerd zijn in bijna alle vakgebieden binnen online marketing, onder andere Webdevelopment, SEO, CRO SEA, Social en E-mail marketing. Het team van Maatwerk Online bestaat dus uit een diverse groep. Naast het streven om klanttevredenheid zo hoog mogelijk te houden is het ook belang om de personeelstevredenheid zo hoog mogelijk te houden. Zij zijn immers een groot onderdeel van de drijvende kracht achter Maatwerk Online. Voor Cherrel Ganpat als Head of Operations en Marketing was het reden genoeg om op zoek te gaan naar een tool die de werknemerstevredenheid inzichtelijk maakt zodat het managementteam hier lessen en actiepunten uit kon halen.
Cherrel Ganpat, Head of Operations & Marketing van Maatwerk Online aan het woord:
Wij voeren regelmatig klanttevredenheidsonderzoeken uit. Dus we hebben een vrij goed beeld van wat de klanten van ons vinden, waar onze verbeterpunten liggen en waar ons onderscheidende kracht ligt. Overigens ontbrak de inzichtelijkheid in onze personeelstevredenheid. Natuurlijk zijn de teamleads goed op de hoogte van het welzijn van de individuen in het team, maar naarmate ons bedrijf steeds groter wordt zien we steeds meer belang in het inzichtelijk maken van deze data op een gestructureerde manier. Als online marketingbureau houden we van data, alleen ontbrak hier dat stukje data nog.
Na verschillende zoekopdrachten op de welbekende zoekmachine kwamen we een aantal opties tegen die ons hierbij kon helpen. Na een proefversie van 1 maand bij een grote speler kwamen we al snel tot de conclusie dat de inzichten ons niet genoeg vertelde. Daarnaast kwamen we ook nog een aantal bugs tegen in het systeem waardoor ik contact moest opnemen met het customer supportteam. Dit verliep niet altijd soepel, dus ging ik opzoek naar een andere speler met een betere service. Solkie was de oplossing.
De kracht van Solkie zit voornamelijk in de gebruiksvriendelijkheid en het directe contact. Vanaf het begin van het traject was Niels erg betrokken bij het onboarding traject. Alle vragen en suggesties die wij hadden werden direct opgepakt. Na onze eerste maand kreeg ik de juiste begeleiding in het lezen en interpreteren van de data. Hier heb ik veel van geleerd.
Wij zijn natuurlijk net begonnen, maar tot dusver zijn wij vanuit het managementteam erg tevreden. In de eerste paar maanden hebben we al hele interessante inzichten gekregen die wij nu meenemen in onder andere onze jaarplanning van 2021. Ook ons team is erg enthousiast, zijn vinden het fijn dat ze in een anonieme omgeving hun bevindingen kunnen delen. Het systeem werkt snel en is makkelijk is gebruik. Wij zijn dan ook erg benieuwd om het verloop van de resultaten te zien zodat we kunnen beginnen met vergelijken en het tracken van onze vooruitgang.